Există o expresie tăvălită foarte des în marketing și considerată a fi infailibilă. Nu supără pe nimeni, deși privește pe toată lumea, are valoare universală și forța de a crea ”awareness” într-un timp record. Este una dintre acele expresii care face diferența (!?*&%$@$). Atât de simplu.
Unul dintre păcatele benefice ale limbii române, expresia nu e deloc rea, ba chiar sună bine, este utilă în conversații și se pare că a mai ferit oamenii de folosirea altor clișee.

În advertising, însă, putem spune că s-a zis deja! Sloganul a fost folosit atât de des încât și-a pierdut valoarea expresivă  pe care o avea la începuturi, acum ajungând să deservească numai promoțiile-clișeu.  Ultimul brand care a căzut în plasă este FITS.

Câteva exemple:

On-topic:
Angst: Excelenta face diferența!
Comisia Europeană: Volunteer! Make a difference!
FITS 2012: Crize. Cultura face diferența!
ONG-urile: Voluntariatul face diferența! / Diversitatea face diferența

Dacă sunteți la ananghie și n-aveți chef sleș timp sleș inspirație să vă gândiți prea mult la un slogan, formula magică din pălăria cu marketing ar putea fi ”[............................] face diferența!” Bineînțeles, se poate asezona cu domeniul corespunzător. Numai să nu uităm că originalitatea face diferența.

Off-topic:
Masterchef: Ceapa face diferența!
Politicianul: Tu poți face diferența!
Auchan: Diferența e în buzunarul tău.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>